Aktuellt

28 - 03 - 24

Nu är det rätt tid att se över er taxa

Det är en balansgång att utforma kommunala taxor på ett sätt som ger kostnadstäckning utan att medföra alltför stora avgifter som sticker i ögonen på medborgare och kunder. Agima har hjälpt flera kommuner att revidera sina taxor och det finns en del att tänka på. Hur stor del av verksamheten ska finansieras av intäkter respektiveLäs mer

18 - 03 - 24

Datainsamling hos Trafikverket

Visste du att Agima bistår Trafikverket med projektledning och specialistkompetens inom geodesi i projektet Cirrus som pågår 2023-2025? Projektet handlar upp och driver insamling av laserdata och 360-bilder på det nationella järnvägsnätet. Insamlade data kommer att användas i automatiserade analyser och för inventering genom digitala platsbesök. Syftet är att effektivisera underhållsverksamheten och stärka Trafikverket somLäs mer

11 - 03 - 24

Processutveckling hos
Nacka vatten och avfall

Vi har hjälpt VA-enheten hos Nacka vatten och avfall med att få en stärkt processorientering. För att få nöjda medarbetare och kunder behövs ett ett funktionellt tillvägagångssätt gällande processorientering eftersom detta innebär att ett tydligt och resurseffektivt arbetssätt kan tillämpas. Det är definitivt grundpelare i alla välfungerande organisationer. En effekt efter ett arbete med processerLäs mer

19 - 02 - 24

Välkommen Maria Christofi

Vi säger hej till vår nya kollega Maria Christofi. Maria brinner för en kundfokuserad service med digitalisering som grund och ett tillitsbaserat ledarskap. Hon räknas idag som en av de främsta experterna på kundservice och kundkommunikation i Sverige efter att ha varit med och byggt upp flera framgångsrika kundservicefunktioner. Därför är det extra kul attLäs mer

15 - 02 - 24

Ramavtal med Norrköpings kommun

Agima har signerat ett ramavtal med Norrköpings kommun för att leverera tjänsten som organisationskonsult. Vi har snabbt kommit igång med flera projekt inom flera olika delar av verksamheten där vi tillsammans med kunden genomför verksamhetsanalyser och leder förändringar. Dessa uppdrag är helt i linje med vår vision om att varje dag utveckla samhället till nyttaLäs mer

13 - 02 - 24

Välkommen Mattias Diener

Vi hälsar Mattias Diener välkommen till oss! Mattias är äventyraren som gillar utmaningar såväl på fritiden som i jobbet. Han har lång erfarenhet inom stora infrastrukturprojekt och av att arbeta i alla skeden av projektcykeln i olika roller. Engagerad och brinner för ledarskap och att utveckla projektgrupper.

08 - 02 - 24

Flera spännande projekt i samband
med bygget av nya tunnelbanan

Förra året inleddes flera projekt som ska underlätta utvecklingen av den nya tunnelbanan. Vi har bland annat tagit fram en gemensam samverkansplan för utbyggnaden av gröna linjen till Södra Hagalund och Arenastaden. Genom att både planera och leda möten mellan beställare och entreprenör har vi ökat produktiviteten och bidragit till en effektivare problemlösning. Vi harLäs mer

05 - 02 - 24

Vår lösning resulterade i en
välfungerande IT-support

Agima fick uppdraget att genomföra en förstudie för att ta fram ett förslag på en framtida IT-supportorganisation för en mellanstor kommun. Den existerande supportorganisationen hade många involverade med otydlig fördelning vilket även innebar en otydlighet gentemot kommunens medarbetare och också en oklar ansvarsfördelning för de inblandade aktörerna. Två förslag på IT-organisation presenterades som bägge syftadeLäs mer

02 - 02 - 24

Vår lösning för vägdata sparar tid och pengar

Visste du att hela 82% av Sveriges kommuner inte har genomfört Blåljuskollen? Blåljuskollen är en checklista framtagen av Lantmäteriet och Trafikverket som ger stöd till kommuner att samla in, dokumentera och uppdatera geodata med den kvalitet som blåljusaktörer behöver. Och enligt MSB är aktuella kommundata en förutsättning för att blåljusaktörer ska ta sig fram ochLäs mer

16 - 01 - 24

Är du vår nästa verksamhetsutvecklare inom kundservice?

Vi på Agima inleder året med strålande nyheter – vi växer och behöver därför bli fler medarbetare till vårt kontor. Och först ut är vår avdelning Kund- och medborgarservice som behöver en ny kollega; verksamhetsutvecklare inom kundservice. Denna roll är enbart ett steg på vägen mot vår stora rekryteringsplan som ingår i våra mål för 2024Läs mer